Mick Marinho's profileDemetrio Barros's profile

Santos Rodrigues Advogados



Santos Rodrigues Advogados • 2022 (Visual Identity)

[PT/BR]

Santos Rodrigues Advogados é um escritório de advocacia especializado no nicho da saúde. O escritório está em seu momento inicial e com a grande quantidade de concorrentes no mercado, surgiu a necessidade de estruturar toda a identidade visual para que nascesse em destaque em meio ao mercado.

A Santos Rodrigues Advogados necessitava de uma identidade visual que fosse sóbria, que demonstrasse confiança, proteção e cuidado.

Conseguimos transmitir esses sentimentos através do símbolo, das cores e da tipografia.

[EN/USA]

Santos Rodrigues Lawyers is a law firm specialized in the health niche. The firm is in its initial stage and with the large amount of competitors in the market, the need arose to structure the entire visual identity so that it would stand out in the market.

Santos Rodrigues Lawyers needed a visual identity that was sober, that showed confidence, protection, and care.

We were able to convey these feelings through the symbol, colors, and typography.




Logo [PT/BR]

O Logotipo é o principal ponto de contato da marca, criado a partir de um monograma com as Letras “S” e “R”, bem como um escudo representando a proteção e uma cruz complementando o conceito de saúde.

Logo [EN/USA]

The logo is the main point of contact for the brand, created from a monogram with the letters "S" and "R", as well as a shield representing protection and a cross complementing the concept of health.





O Desafio para a escolha das cores foi definir uma paleta de cores que ao mesmo tempo que fosse séria, transmitisse os princípios da marca (confiança, proteção e cuidado).

Então, para transmitir algo mais sóbrio utilizamos um tom de azul escuro juntamente com o azul marinho. Para reforçar o lado protetor da marca utilizamos um tom de verde, que também nos trás uma sensação de estabilidade. A cor Bege mantém o equilíbrio juntamente com a cor branca.

Colors

The challenge for choosing the colors was to define a color palette that at the same time was serious and transmitted the principles of the brand (confidence, protection, and care).

So, to convey something more sober, we used a shade of dark blue along with navy blue. To reinforce the protective side of the brand, we used a shade of green, which also brings us a sense of stability. The Beige color maintains balance along with the white color.





Design & Strategy/Design & estratégia:
Mick Marinho & Demetrio Barros

Deliverables/Serviços:
Visual Identity/Identidade Visual




Santos Rodrigues Advogados
Published:

Santos Rodrigues Advogados

Published: